Nieuwe ambities, nieuwe naam
De rebranding was intern al beslist toen Apollo bij ons aanklopte. Met een nieuwe merknaam en huisstijl op zak, zocht dit groeiende bedrijf een partner die zijn verhaal overtuigend online kon brengen en de lancering in goede banen kon leiden. We mochten aan de slag met het design en development van de nieuwe website, volledig afgestemd op de vernieuwde merkidentiteit. En daar hoorde uiteindelijk ook strategische en creatieve marketing bij.
We zochten een digitale partner die ons kon bijstaan met een nieuwe website, maar ook op alle andere vlakken van marketing. Op aanraden van anderen kwamen we bij studio Roger terecht. We hebben niets dan lof voor hun aanpak, begeleiding en uitwerking.
Frederik Houwen - Office Manager

Een website die bij Apollo’s positionering past
De rebranding vroeg om een website die niet alleen de nieuwe naam draagt, maar die ook de uitgesproken identiteit en ambitie van Apollo voelbaar maakt. In nauwe samenwerking met Apollo’s team gingen we aan de slag met een opvallend webdesign dat er stijlvol, donker en krachtig uitziet: helemaal in lijn met hun vernieuwde positionering als challenger in de AV-sector.
Visueel valt vooral de regenbooggradient op, die subtiel verweven zit in animaties en accenten. Dit levendige kleurverloop staat symbool voor de veelzijdigheid van Apollo’s aanbod en zijn streven naar perfect afgestemde beleving tussen licht, beeld en geluid. Dankzij CSS-animaties en soepele overgangen zorgden we voor een site die beweegt zonder te storen en visueel impact maakt zonder opdringerig te zijn.
Klaar voor lancering
Natuurlijk stopt het niet bij design. We waren er ook voor alles wat bij zo’n merkovergang komt kijken. We zetten de volledige domeinschakeling op, met technische zorg voor 301-redirects, domain forwarding en behoud van SEO-relevantie. Zo belandt elke bezoeker van het voormalige sovilux.be automatisch op apollo-av.be, zonder foutpagina’s of verlies van vindbaarheid.

Begeleiding voor, tijdens en na lancering
Ook team marketing stond klaar voor de lancering. We begeleidden de collega’s van Apollo van de eerste aankondigingen tot de officiële lancering. Elk kanaal, elk contactmoment en elk detail vertelde al voor lancering hetzelfde verhaal.
Hoe we Apollo ondersteunden met copywriting en social media marketing:
- Officiële persbericht
- Mailings naar klanten, leveranciers en partners
- E-mailhandtekeningen voor het hele team
- Social media kanalen herinrichten (profielfoto’s, bio’s, links, tone of voice…)
- Campagne van teaserspots tot officiële bekendmaking
Frederik Houwen
Het werk van studio Roger is zoals we wensten: prachtige website, krachtige nieuwsbrieven, uitdagende social media… en allemaal met de nodige resultaten!
Langetermijnsamenwerking
Vandaag zijn we de vaste marketingpartner van Apollo. We bouwen de website verder uit met klantencases, zorgen voor doorlopende SEO-optimalisatie, Google ads, nieuwsbrieven en vacaturemarketing en houden het merk zichtbaar op social media.
Ook voor ons was dit een traject dat we met veel goesting aanpakten. We ervaarden dit project als een merk met ambitie, een team dat openstaat voor ideeën en een context waarin strategie, design en communicatie elkaar versterken. En dat is exact waarvoor we bij studio Roger willen gaan.
Frederik Houwen
Ondersteuning vinden we even belangrijk en ook dit is zeer goed. Geen telefoontje is te veel, ze reageren snel en de oplossingen die ze aanbieden zijn steeds to-the-point. Ze denken met ons mee en het volledige team deelt zijn expertise met ons. Ze behouden de rust en overzicht als het voor ons even druk of hectisch is. Kortom, we zijn zeer tevreden. Niet twijfelen als je een digitale partner zoekt voor een samenwerking op lange termijn.
Je merk sterker positioneren?
We denken strategisch met je mee: van merkverhaal tot lancering, van technische uitwerking tot een duurzame marketingaanpak. Eén aanspreekpunt, alle expertise in huis.