Overslaan en naar de inhoud gaan

De ingrediënten voor een sterke bedrijfspagina op LinkedIn

LinkedIn voor bedrijven

LinkedIn is zoals we al weten hét kanaal om je op een professionele manier te profileren. Dit kan op twee manieren: met een persoonlijke pagina als werknemer of werkgever óf met een bedrijfspagina als bedrijf. 

Inzetten voor jouw bedrijf

Linkedin

LinkedIn is zoals we al weten hét kanaal om je op een professionele manier te profileren. Dit kan op twee manieren: met een persoonlijke pagina als werknemer of werkgever óf met een bedrijfspagina als bedrijf. In deze blog focussen we op een LinkedIn bedrijfspagina waarmee je gratis je bedrijf B2B kan voorstellen. Met zo’n pagina laat je niet alleen zien wie je bent, maar genereer je ook leads en engageer je met je doelgroep. Met deze tips kan jij met een gerust hart je bedrijfspagina openstellen voor het grote publiek.

Verzorg je homepage

Je dient als eerste een kwalitatieve en mooie profiel- en omslagfoto te hebben. Met een omslagfoto laat je zien wie je bent en wat de sfeer is op kantoor. Als profielfoto op een LinkedIn bedrijfspagina (en ook op andere bedrijfspagina’s van sociale kanalen) kies je best voor je logo in hoge kwaliteit en de juiste afmetingen. Als de resolutie te klein is, zal LinkedIn ofwel de afbeelding te klein weergeven, ofwel in slechte kwaliteit met te veel pixels, waardoor het logo onherkenbaar wordt. Bij een té grote resolutie zal LinkedIn de afbeelding niet helemaal weergeven, omdat het vakje waarin de foto staat te klein is voor de foto. Hetzelfde geldt voor de omslagfoto. De aanbevolen afmetingen zijn 1584x396 pixels voor de omslagfoto en 300x300 pixels voor de profielfoto.

Een tweede belangrijk punt is de introductie die de bezoeker vindt onder de omslagfoto en de naam van je bedrijf. Deze introductie moet een sterke boodschap zijn naar je potentiële klanten. Zo behoud je bezoekers en leid je hen naar de rest van je bedrijfspagina.

Onder de introductie bevindt zich een call-to-action. Hier kan je kiezen welke actie de knop uitvoert wanneer je erop klikt. Bij Studio Roger is dit ‘Website bezoeken’ en word je doorgestuurd naar onze website. Je kan kiezen uit volgende CTA’s:

  • Inschrijven
  • Lid worden
  • Meer informatie
  • Neem contact met ons op
  • Website bezoeken

Op je homepage krijg je ook steeds je posts te zien. Zorg voor goede content van goede kwaliteit en post regelmatig om meer engagement op te wekken van volgers en bezoekers. Foto’s met het team scoren bijvoorbeeld goed, samen met informatieve praktische tips.

Vervolledig je ‘Info’-gedeelte

Onder het tabblad ‘Info’ vind een bezoeker meer informatie weer over een bedrijf. Daarom is het belangrijk dit onderdeeltje zo volledig mogelijk aan te vullen. Geef weer wie je bent samen met je contactgegevens, wat je doet samen met je diensten en producten, waarom je het doet en eventueel nog een call-to-action. Vul ook volgende zaken aan:

  • Je website
  • Je bedrijfstak
  • Je bedrijfsgrootte
  • Het type bedrijf
  • Wanneer je bedrijf is opgericht
  • Waarin je gespecialiseerd bent
  • De locatie van je bedrijf

Bijkomende tabbladen

Verder zijn er nog de onderdelen ‘Vacatures’, ‘Personen’ en ‘Advertenties’. Bij ‘Vacatures’ vind je de openstaande vacatures van profiel die momenteel nodig zijn binnen het bedrijf. Deze vacatures kan je gemakkelijk opzetten door op de homepage van LinkedIn een nieuwe post te creëren en daar te kiezen voor ‘Laat mensen weten dat u nieuwe medewerkers zoekt’, rechtsonderaan de pop-up. Ook kan je betalende vacatures plaatsen, als een soort advertentie.

Het tabblad ‘Personen’ geeft weer wie er bij je bedrijf werkt. Daarom laat je best je werknemers zich verbinden met de pagina zodat zij gevonden worden in dit onderdeel en gezien worden als werknemer van je bedrijf.

Als laatste tabblad is er ‘Advertenties’. Hier vind je de lopende advertenties van je bedrijf en geef je deze weer aan bezoekers of volgers. Zolang je geen advertenties op poten zet, zullen er geen getoond worden.

Extra tips om een LinkedIn-bedrijfspagina te optimaliseren

  • Denk aan SEO: ook op sociale media gelden de regels van SEO, want Google houdt hier ook rekening mee.
  • Deel samen de content vanop je bedrijfspagina: vraag aan werknemers om de content van je bedrijfspagina te delen voor meer bereik en engagement.
  • Indien je doelgroep meertalig is, zorg dan voor een meertalig profiel op LinkedIn.
  • Maak gebruik van gesponsorde posts (advertenties) om meer leads te genereren en overweging te stimuleren.
  • Stuur je pagina en content bij aan de hand van je statistieken van je bedrijfspagina. Deze vind je terug aan de bovenkant van de pagina wanneer je je bedrijfspagina opent.

Optimalisatie nodig?

Wil je een LinkedIn-pagina of kan je wel een optimalisatie gebruiken? No worries!

LinkedIn werkt als een visitekaartje, net zoals je website en andere online kanalen. Daarom zorg je er beter voor dat deze optimaal is.