
Meet je marketinginspanningen
Lanceerde je onlangs een advertentiecampagne, zet je al even in op social mediamarketing of blies je jouw website nieuw leven in? Dan wil je natuurlijk weten wat al die marketinginspanningen opleveren. Want aan de basis van succesvolle marketing ligt ongetwijfeld een degelijk en helder rapport waarmee je jouw inspanningen bijstuurt en optimaliseert. Klaar voor inzicht in je marketingcijfers?
Waarom rapportering telt
Wie zijn doelgroep wil bereiken met marketing, moet de progressie van alle geleverde inspanningen opvolgen in een helder marketingrapport. Op die manier:
- maak je jouw investering duidelijk meetbaar. Wat levert het bestede budget precies op voor jouw bedrijf?
- krijg je een helder beeld van de resultaten van jouw inspanningen. Behaalde je het beoogde doel?
- optimaliseer en verfijn je jouw strategie. Wat ging goed en waar is er nog werk aan?
Een waslijst aan tools
Van Google Analytics, Google Tag Manager en de Metapixel, tot LinkedIn Insight en UTM tags. Wij volgen jouw marketinginspanningen op de voet op met een waaier aan programma’s en tools. Alle data wordt gebundeld in één overzichtelijk document, zodat je perfect ziet wat het resultaat is van jouw campagne. Want meten is weten.
Rapporteren is een belangrijk onderdeel van je marketinstrategie. Alleen op die manier kan je meten of je inspanningen iets opleveren. En dat is wat we uiteindelijk toch allemaal willen, niet?
Margot, digital marketeer
Benieuwd wat jouw marketinginspanningen opleveren?
Contacteer digital marketeer Margot voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.