Overslaan en naar de inhoud gaan
Sticomax website by Studio Roger
Case intro
Case intro specifications
Klant
Sticomax
Sector
Machinebouw
case intro text

Sticomax

Uniek webdesign en branding-concept

"Hoe verenigen we onze merken onder een overkoepelend verhaal, zonder de unieke sterktes van elk merk te verliezen?"  

De Sticomax Group, een toonaangevend bedrijf in de voedingsindustrie, heeft ons benaderd met een ambitieus verzoek: een overkoepelende website voor het moederbedrijf Sticomax en een strategisch branding-concept dat de identiteit van zowel Sticomax als haar affiliaties zou versterken. Deze opdracht bood een mooie uitdaging met een uniek design als resultaat.

Branding: van individuele sterktes naar een krachtige groepsidentiteit

De bedrijven binnen de Sticomax Group hebben elk een sterke reputatie in de voedingsindustrie. Onze uitdaging was om deze individuele sterktes samen te brengen onder één krachtige, overkoepelende identiteit, zonder de herkenbaarheid van de submerken te verliezen.

We creëerden een tijdloos logo en een volledige visuele identiteit voor Sticomax en brachten alles onder in een overzichtelijk huisstijlhandboek. Voor de bedrijven onder Sticomax besloten we hun bestaande logo's te behouden om geen verlies te doen aan hun sterke naamsbekendheid. We voegden wel de tagline "Part of Sticomax" toe, wat visueel de groepsidentiteit versterkt.

Huisstijlhandboek
Waaier aan diensten

Om de bedrijven nog meer met elkaar te verbinden, ontwierpen we een "waaier"-concept dat alle merken visueel samenbrengt. De waaier symboliseert de brede waaier aan diensten en oplossingen die de groep aanbiedt, en benadrukt hoe de individuele merken samen een sterker geheel vormen.

Een overkoepelende website als hart van de groep

De nieuwe website van Sticomax werd ontworpen als hét centrale punt voor de hele groep. We creëerden een overzichtelijke, gebruiksvriendelijke interface waar bezoekers direct toegang hebben tot de diensten en vacatures van alle bedrijven binnen de groep.

En de visie gaat nog verder. De websites van de onderliggende merken krijgen binnenkort ook een upgrade volgens dezelfde krachtige uitstraling. Daarvoor ontwikkelen we momenteel een software-infrastructuur waarmee updates op één platform eenvoudig worden doorgevoerd naar alle toekomstige sites. Dit maakt niet alleen de workflow efficiënter, maar garandeert ook een consistent imago.

Al het nodige voor een sterke uitstraling

Eens Sticomax een duidelijke branding had, gaven we een eerste zetje tot de praktische uitwerking ervan. Met de nieuwe huisstijl ontwierpen we professioneel en uniform communicatiemateriaal: visitekaartjes en roll-up banners. Zo zie je maar dat een doordachte branding de basis vormt voor een consistent en aantrekkelijk geheel dat bedrijven helpt zich krachtig te positioneren in hun markt.

visitekaartje
roll-up banner

Ook op zoek naar een website zoals Sticomax?

Twijfel je over een investering in een nieuwe website? Wij gaan graag met je in gesprek over alle mogelijkheden voor jouw onderneming.