Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo begin je met een Instagram-bedrijfspagina

Beginnen met Instagram

Waarom heb ik Instagram nodig voor mij bedrijf en wat zijn de voordelen? Je ontdekt het in deze blog!

Meer info?

Instagram

Dat sociale media een populair marketingmiddel zijn, hoeft niet gezegd. Het is en blijft dé manier om online te scoren, naambekendheid te krijgen en je sales te vergroten. Eerder hadden we het al over Facebook en LinkedIn, maar vandaag nemen we graag Instagram onder de loep. Waarom is Instagram interessant voor bedrijven? En hoe werkt de praktijk?

Waarom overstappen of aanmaken?

Je vraagt je misschien af waarom de twee mogelijkheden in de titel staan. Wel, om een bedrijfspagina op Instagram te creëren, moet je immers eerst een persoonlijk profiel aanmaken. Daarna kan je in de instellingen overstappen naar een bedrijfspagina. Waarom zou je dat doen? Hieronder de voordelen.

De voordelen

  • Je krijgt toegang tot je statistieken, waar je vervolgens op kunt inspelen. Je krijgt immers inzicht in hoe de inhoud op je pagina scoort, welke berichten en verhalen de meeste reacties krijgen en welke acties bezoekers of volgers uitvoeren op je pagina. Je ziet ook hoe de doelgroep van je pagina eruitziet.
  • Paginabezoekers en volgers kunnen rechtstreeks contact met jou opnemen, doordat Instagram een bedrijfsprofiel de mogelijkheid geeft om call-to-action-knoppen toe te voegen. Je krijgt de keuze tussen contactmogelijkheden, doorverwijzingen, boeken of reserveren, enzoverder.
  • Een laaste grote meerwaarde is dat je berichten en verhalen kan promoten met een bedrijfsprofiel. Zo kan je gesponsorde advertenties opstellen met foto’s, video’s en verhalen met een bepaalde doelstelling zoals naambekendheid, bereik, verkeer en nog veel meer.

Zorg dat je account in orde is

En dan nu de praktische kant. Het is belangrijk dat je Instagramaccount volledig in orde is. Het is de bedoeling dat je een professioneel (zoveelste) visitekaartje hebt d.m.v. Instagram.

Stel een kwalitatieve profielfoto in. Liefst een favicon van je logo. Dat is het grafische gedeelte van je logo (dus niet de tekst/naam). Heb je een logo met enkel de naam? Zorg dan dat de tekst mooi in het rondje past. Vul de informatie op je profiel zo correct mogelijk in, speel met emoji's, maak het dynamisch. Vervolledig je bedrijfsgegevens zoals:

  • je naam zodat volgers weten wie je bent;
  • een biografie om volgers te vertellen over jezelf;
  • contactgegevens (call-to-action-knoppen)
  • Vat samen waar je bedrijf voor staat.

Instagram gebruiken?

Nog steeds geen idee hoe en waarom je een bedrijfspagina op Instagram interessant is voor jou? Of heb je te weinig tijd om je pagina te onderhouden.

Instagram biedt voor veel bedrijven een grote waaier aan mogelijkheden en is een goede manier om awareness te creëren.