Overslaan en naar de inhoud gaan

Mailchimp en geautomatiseerde e-mails

Mailchimp inzetten voor mailings

Ken jij de interessante functies van Mailchimp al? Het kan je helpen om potentiële klanten te bereiken en ze binnen te halen. 

Meer info?

Mailings

Ken jij Mailchimp al? Het is één van de populairste tools voor alles wat met e-mails te maken heeft. Veel bedrijven zijn er laaiend enthousiast over omwille van de gebruiksvriendelijkheid die het te bieden heeft. Naast het opstellen en versturen van mails beschikt Mailchimp over allerlei andere interessante functies, zo ook het automatisch versturen van mails.

Automatische mails op cruciale momenten

Een relevante boodschap bij de juiste persoon op het juiste moment krijgen, is voor bedrijven van essentieel belang. Het is de uitgelezen manier om potentiële klanten te bereiken en ze bijgevolg ook binnen te halen. Mailchimp kan ervoor zorgen dat mails vanzelf worden verstuurd, maar uiteraard bepaal jij wel zelf wanneer die e-mails de deur uit moeten. Zo kan je bijvoorbeeld mails laten versturen bij het verstrijken van een bepaalde datum of het bereiken van een bepaalde omzet. En dat hoeft daarom niet onpersoonlijk te zijn. Het is heel eenvoudig om de (potentiële) klant met de voornaam aan te spreken in een automatische e-mail.

Waarom Mailchimp?

Mailchimp helpt je op weg bij het opstellen van deze geautomatiseerde mails. Én het kan vrij simpel, aangezien Mailchimp met een systeem werkt waardoor je geen kennis hoeft te hebben van webcodes. Als je  toch uitgebreider aan de slag wil gaan met automatisaties, dan raden we je aan om je te verdiepen in programmeertalen. Naast Mailchimp zijn er uiteraard ook nog andere toegankelijke mailingtools op de markt die je kan testen.

Eindeloze mogelijkheden voor bedrijven

Aan de hand van een fictieve onderneming tonen we kort aan wat Mailchimp precies kan betekenen voor jouw onderneming. Bedrijf X beslist om de relatie met de klant te voeden dankzij geautomatiseerde mails. Zo ontvangt elke nieuwe klant automatisch een welkomstmail. Daarnaast krijgen klanten ook een e-mail wanneer ze hun winkelkarretje gevuld achtergelaten. Het automatisch versturen van die herinnering kan dan alsnog voor een aankoop zorgen. Verder worden klanten beloond indien ze meer dan 1000 euro hebben aangekocht. Ze ontvangen dan een e-mail met een kortingscode voor de volgende aankoop. Tot slot ontvangen ze felicitaties op de dag van hun verjaardag. Deze voorbeelden zijn maar een kleine hap uit de eindeloze mogelijkheden die Mailchimp in petto heeft.

Mailings versturen?

Maak zeker eens een gratis account aan op Mailchimp en ontdek wat het voor jou kan betekenen. Hulp nodig?

Een persoonlijke aanpak is erg waardevol voor je klant en dus zeker ook voor je onderneming.