Hoe je een Facebookadvertentie opzet, vertellen we je in een volgende blog, maar het is belangrijk om alvast te weten welke ads er bestaan op het platform. Een advertentie kan immers een verschillend doel hebben en dus anders worden opgebouwd.
Advertenties voor meer paginalikes
De naam zegt het al, met dergelijke advertenties stimuleer je mensen om je pagina te liken. Ze zijn eenvoudig opgebouwd: een foto, een beschrijving en een vind-ik-leukknop.
Advertenties voor meer websiteverkeer
Deze ads worden ook wel eens ‘link ads’ of linkadvertenties genoemd en zorgen ervoor dat mensen naar jouw website worden doorverwezen. Ze bestaan uit een beschrijving, een voorbeeldfoto die bij de link hoort, een linktitel en -beschrijving en een call-to-action (knop).
Carrouseladvertenties
Meerdere producten of diensten promoten? Met een carrouseladvertentie kan je tot acht foto’s delen. Per product kan je een link en een beschrijving toevoegen.
Dynamische productadvertenties
Met een dynamische productadvertentie kan je de ad automatisch de producten laten weergeven die mensen op jouw website of app hebben bekeken. Dat kan door middel van een carrouseladvertentie of een linkadvertentie. Handig om mensen die nog wat twijfelen toch over de streep te trekken!
Fotoadvertenties
Het woord zegt het zelf, dit is een advertentie met een foto om een product of dienst te promoten. De advertentie bestaat uit een foto, een beschrijving en meestal een vind-ik-leukknop. Daardoor lijkt een dergelijke ad goed op het eerste type dat we in deze blog hebben besproken.
Er bestaan nog veel meer soorten ads die kunnen worden toegepast voor marketeers die al vaak geadverteerd hebben en al heel wat ervaring hebben met Facebookadvertenties.
Meer weten over geavanceerde advertenties?
Stuur je vraag naar Studio Roger!