The challenge: nieuwe collega's vinden
Als West-Vlaamse kmo is Vanden Buverie de ideale partner voor wegenis- en rioleringswerken in de ruime regio van Waregem. Met een eigen breekwerf, betoncentrale en modern machinepark, geeft hun team van bijna 100 gemotiveerde vakmannen en -vrouwen het beste van zichzelf voor zowel publieke als private opdrachtgevers. Ze kwamen bij studio Roger terecht omdat ze aan de hand van een nieuwe website en met slimme marketing, nieuwe medewerkers wilden aantrekken online.
Online ondersteuning van website tot advertising
- Brainstorm en grondige analyse van de huidige kanalen
- Employer branding strategie
- Design, ontwikkeling en copywriting van een nieuwe website met focus op employer branding
- Contentcreatie binnen een maandelijks contentplan om medewerkers aan te trekken via social media
- Social media campagnes die meetbaar resultaat opleveren
- Allround grafische ondersteuning
- Foto's en video's voor website en social media
- SEO optimalisatie van de website
Webdesign, webdevelopment en copywriting voor de nieuwe site
Na een grondige analyse en brainstorm gingen we van start met een sprekend webdesign om de focus echt op de medewerkers te leggen. We maakten foto's van hun collega's en creëerden een dynamische header op de home waar de foto's automatisch verspringen bij het opnieuw laden van de pagina. De website werd volledig ontwikkeld en responsief gemaakt in een performant en veilig Drupal CMS. Via onze handige SEO-checklist zorgden we ervoor dat de website van Vanden Buverie goed gevonden wordt in zoekmachines. De webprestaties worden ook maandelijks opgevolgd. Vanden Buverie kreeg na het live zetten van de site ook een opleiding om de website zelf aan te passen.
Authentieke content die
de bedrijfscultuur
weerspiegelt online
Om verkeer naar de website te trekken en hun jobs in de kijker te plaatsen, wordt er maandelijks een contentcalendar opgesteld. Hiervoor zitten we driemaandelijks samen met de klant en stellen we zelf de nodige content voor. Via onze inplantool geeft de klant feedback waarna we de posts finaliseren. In de kalender leggen we voornamelijk de focus op het aantrekken van nieuwe medewerkers en doen dat aan de hand van sprekende foto's en korte video's en reels waarvoor we op pad gingen om enkele collega's te interviewen over hun job.
Betere instroom door gerichte ads met de juiste boodschap
De medewerkers van Vanden Buverie doen hun job graag en we spelen dit ook uit in onze advertentiecampagnes op social media. Hiervoor zetten we verschillende mediaformaten in per campagne (foto's, video's, carrousels) om het engagement te verhogen. Via slimme retargeting strategieën bereiken we mensen opnieuw die interactie hebben met de site. Door het instellen van conversies op de website, is het mogelijk om onze campagnes bij te sturen en de webpagina's aan te passen op basis van het gebruikersgedrag.
+ 25.000 mensen bereikt met ads
+ 5000 bezoekers/maand op de site
+ 15 sollicitaties
+ 10 nieuwe collega's
Line-Marie Vanden Buverie - HR-manager
Ik was op zoek naar een kandidaat voor onze marketing op sociale media te verwezenlijken alsook naar een volledige nieuwe website.
Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking, familiale sfeer en zeer persoonlijk contact. Communicatie loopt zeer vlot alsook de verwerking van mijn vragen en andere zaken. Kort op de bal spelen, wensen van de klant verwezenlijken zoals gevraagd op persoonlijke maat.